Bocian czarny (Ciconia nigra)

19 thoughts on “Bocian czarny (Ciconia nigra)

  1. czarnego jeszcze nie widziałem na żywo, jedynie w zoo
    natomiast standardowe boćki zrobiły się bardzo aktywne w ciągu ostatnich dwóch tygodni – mniej więcej tydzień temu, krótko po świcie, widziałem tyralierę boćków przeczesujących łąki a i pełno ich teraz siaduje w odnawianych gniazdach 😉

  2. W tym roku nie widziałem jeszcze, niestety mało jeszcze chodzę. Podejrzewam, że w mojej okolicy jest czynne gniazdo, bo kilka/naście razy w roku hajstrę spotykam 🙂

  3. Miła odmiana spotkać czarnego, gdy wokół najwięcej tych białych, mi niestety jeszcze dane nie było się z nim widzieć, ale w przyszłości kto wie 😉

  4. Za każdym razem jadąc na Polesie marzę o tym pięknisiu. I nic. Nie mówię o zdjęciu, chciałabym go chociaż zobaczyć. Ostatni raz było to z 10 lat temu na Polesiu.

  5. Piękne ujęcie i piękny ptak. Mam sentyment do hajstry bo moi rodzice w na przełomie lat 40 i 50 mieszkali w leśniczówce Czarny Bocian! Też je czasem spotykam, ale fotki na moim terenie nigdy nie udało się zrobić. Raz próbowały robić gniazdo na wielkim buku przy samej szosie ale odpuściły sobie. Często je spotykam na Dunajcu w Pieninach.

Skomentuj

