Wieści z gniazda sierpówek

Sierpówki rosną jak na drożdżach, ledwo mieszczą się w gnieździe, myślę, że jeszcze z tydzień i je opuszczą 🙂

Zostają już same w gnieździe, ale jedno z rodziców zawsze jest w pobliżu i odgania intruzów, szczególnie jedną taką wścibską kawkę, generalnie żaden większy ptak od wróbla niema prawa usiąść na brzozie 🙂

Młode sierpówki jeśli nie śpią, to pielęgnują swoje piórka i trenują skrzydła co jakiś czas nimi wymachując…pewnie nie mogą się już doczekać pierwszego lotu 🙂

To tyle jeśli chodzi o moje sierpówki, a jeśli macie ochotę zobaczyć, co dzieje się w gnieździe nieco większego ptaka od sierpówki, to zapraszam na stronę lasów państwowych, gdzie można online obserwować gniazdo bielika 🙂 To pierwsza w Polsce transmisja z gniazda bielika, wspólny projekt edukacyjny Lasów Państwowych i Komitetu Ochrony Orłów, prawdziwa gratka dla miłośników ptaków 🙂 www.lasy.gov.pl/bielik

29 thoughts on “Wieści z gniazda sierpówek

  1. Śliczne to małe, takie nieuczesane. 🙂 Faktycznie szybko poszło. A potem niedorostki będą latać z rodzicami i domagać się, żeby im żarcie wsadzali do dzioba – coś o tym wiem. 😉
    Do bielika zajrzę w dzień, na razie tylko widzę, że okropnie tam wieje. 🙂

    • W tamtym roku jeden młodzik pół dnia siedział u mnie na balkonie i jak tylko widział, że rodzic leci to skrzydłami wymachiwał z radości 🙂
      Widziałaś, już jakiś pajączek wykorzystał bielikową kamerkę 🙂

      • Jakbym to widziała. 🙂 Kiedyś je karmiłam na parapecie okiennym, przylatywały z mamuśką i tatuśkiem, siadały, otwierały dzioby i czekały na wsad. Rodzice usiłowali im tłumaczyć, jak je się samemu, ale ciężko to szło. 😉
        Aaa, to pajęczyna była, taka powiewna? 🙂

  2. Czy nie czujesz się jak tatuś chrzestny tych „maluchów” ? 🙂
    Ps : O bieliku już mi donieśli …fajny pomysł i chyba będzie to mój kolejny nałóg ..poranna kawa i rzut okiem na bielika 🙂

    • Już jestem chrzestnym kopciuszków, mazurków, to i sierpówek mogę być 😉
      Ja na bieliki co chwile spoglądam 🙂 jeszcze niewiele się dzieję, ale jak młode się wyklują, to będzie na co popatrzeć…powinni to w tv w jakości HD nadawać, bo to lepsze niż niejeden serial 🙂

      • ja jak na razie to swojego drobiu doglądam regularnie ( jarząbki ) za chwilę idę sprawdzić jak się mają moje kury 😉
        Chciałabym aby było więcej takich kamerek w Polsce …widziałam ,że sporo jest nad bocianimi gniazdami ale np :by mogły być przy żurawich itd 🙂 co do jakości HD – marzę o tym 🙂 NG czy Discovery miało coś podobnego wcześnie rano …wschód słońca pokazywali …swego czasu oglądałam to namiętnie ..aż do pracy nie chciało się iść 😉

  3. fajnie mieć czatownię (balkon? okno?) z takim czadowym punktem widokowym ;-). Twoje sesje sierpówkowe to ilustracja powiedzenia o górze przychodzącej do Mahometa ;-). Super fotki.

  4. super Orillo są te Twoje doniesienia, filmiki i fotki, dziękuję w imieniu wszystkich leśników i ptakolubów za reklamę kamerki bielikowej, zawsze więcej osób załapie się na taki edukacyjny serial, równy gość z Ciebie

  5. 🙂 ciekawe, szybko rosną od czasu ostatniego filmu 🙂 ładne zdjęcia i ciekawa historia dorastania małych piskląt 🙂 dzięki również za link do transmisji z gniazda Bielika , zapowiada się ciekawie po 25 kwietnia 🙂

    • Gołębie tak mają, bardzo szybko opuszczają gniazdo po wykluciu, dlatego sierpówki mogą odbywać nawet 6 lęgów w roku 🙂 Szkoda, że transmisja z bielikowego gniazda została przerwana, miejmy nadzieje, że to chwilowe kłopoty.
      PS. Odpowiedziałem na Twój komentarz we wpisie z bocianem czarnym, przepraszam, że tak późno, ale jakoś mi umknął Twój komentarz 😉

Skomentuj

