Zaleszczotek

Tego pajączka, podobnego do skorpiona pozbawionego kolca jadowego, znalazłem dzisiaj w wannie. Pierwszy raz takiego spotkałem, więc musiałem mu zrobić zdjęcie, a łatwo nie było, bo miał zaledwie kilka milimetrów, a ja nie dysponuje odpowiednim sprzętem do takich mikrusów. Udało mi się jednak zrobić jako takie zdjęcie i natychmiast wrzuciłem je na forum przyroda do identyfikacji…nie chciało mi się szukać, rozleniwiłem się ostatnio 😉

To najprawdopodobniej zaleszczotek książkowy (Chelifer cancroides) często można go spotkać w bibliotekach ( stąd nazwa ) gdzie odżywia się szkodnikami, które zjadają papier…czyli bardzo pożyteczny pajączek 🙂 Tylko co on robił w mojej łazience? Książek tam nie trzymam 🙂

15 thoughts on “Zaleszczotek

  1. skorpiona na żywo już widziałem, zaleszczotka nie ;-). Teraz przynajmniej wiem, że takie coś w ogóle istnieje… w co nadal trudno mi uwierzyć 😉

  2. Ja należę do tej grupy kobiet która raczej nie zachwyca się widokiem takich żyjątek ale dobrze ,że mnie uswiadomiłeś o pożyteczności tego stworzenia ..przynajmniej nie utłukę takiego jak zobaczę . Nie za bardzo chcę też wiedzieć z kim dzielę własne mieszkanie 😉

  3. Zaleszczotki książkowe, przynajmniej te, które ja spotkałam, są na tyle małe że na pewno już kilka razy minęliście się z nimi nieświadomie 😉

  4. Nie ma kolca jadowego, ale to wcale nie oznacza, że są jadu pozbawione 😉 Gruczoły, które go produkują, mają ujście w nogogłaszczkach, czyli w tych jego szczypcach i przydaje mu się do polowania na drobne owady, często szkodniki więc nie dość, że ciekawe, to jeszcze bardzo pożyteczne stworzonko 🙂

  5. a ja go ubiłam, bo myslałam ze to kleszcz. a potem do internetu i juz wiem kto to. ja go spotkałam w łazience.mimo iz pozyteczne(jak sie wlasnie dowiedziałam) czy jest jakis sposób zeby ich nie bylo.ksiazek nie bede wyrzucac.

Skomentuj

