Pierwsze koty za płoty

Podrzuciłem dzisiaj nieco mięska na przynętę, zdziwiłem się, jak szybko zostało zauważone. Pierwsze pojawiły się kruki, krążyły z 10 min. nad przynętą, nie widziałem ich, ale słyszałem jak ze sobą dyskutują. Przez moment miałem nawet nadzieję, że któryś się skusi i przysiądzie na patolu który podstawiłem,  ale to są bardzo ostrożne ptaki, widać świeżo postawiona czatownia wydała im się podejrzana…inteligentne z nich bestie 🙂 Mięskiem zainteresowały się też dwa myszołowy, ale one chyba też podejrzewały, że to podstęp. Na szczęście sójki okazały się być bardziej odważne, dzięki temu nie wróciłem do domu z pustymi rękami 🙂

Tak prawdę mówiąc, to w ogóle nie liczyłem na to, że zrobię dziś jakiekolwiek zdjęcie, w końcu to moja pierwsza zimowa zasiadka. Pierwsza i oczywiście nie ostatnia, cały grudzień będę bezrobotny, to czasu będę miał od groma, mam więc nadzieje na sporo fajnych zdjęć…po cichu Wam powiem, że bardzo liczę na kruki, choć wiem, że łatwo nie będzie 🙂

19 thoughts on “Pierwsze koty za płoty

  1. Na pierwszym zdjęciu wygląda jak po ostrej imprezce:) Mam nadzieję, że Twoje plany będą się pomyślnie realizować i my to będziemy mogli oglądać:)

  2. I w sumie sójki okazały się z nich wszystkich najmądrzejsze. Czasem zbytnia ostrożność nie popłaca. 😉
    Świetne zdjęcia Ci się udało zrobić, tonacja piękna i w ogóle cudo. 🙂

    • Dzięki 🙂
      Czy sójki okazały się najmądrzejsze? Sójki zaryzykowały i tym razem ryzyko się opłaciło, ale mogło być różnie. Poza tym uważam, że zostały wykorzystane przez kruki 🙂 Kruki znalazły mięso jako pierwsze, krążąc nad nim i głośno kracząc wzbudziły zainteresowanie innych mięsolubnych ptaków, zresztą sójki pojawiły się chwile po odlocie kruków. Dam sobie obie ręce odrąbać, że kruki daleko nie odleciały, z bezpiecznej odległości obserwowały rozwój sytuacji 🙂

    • Skoro smakuje, to się cieszę 🙂 Sójki jeszcze się pojawią, zresztą coś mi się wydaję, że będą tej zimy grać pierwsze skrzypce na moim blogu 😉

Skomentuj

