Szerszeń europejski (Vespa crabro)

Szerszeń europejski (Vespa crabro)

21 thoughts on “Szerszeń europejski (Vespa crabro)

  1. Dzisiaj widziałem dwie, tulące się do siebie samice, ale zdołały się rozłączyć i odlecieć, zanim wycelowałem w nie aparat ;/ Ładnie Ci za pozowała 😀

      • O tej porze roku to tylko samice i to w dodatku przyszłe królowe (w dodatku ma załamane czułki, u samców są proste i dłuższe). A w kwiatkach, bo pewnie zbiera siły przed budową gniazda, a teraz to już może i karmieniem młodych 🙂

  2. Podziwiam Twoją odawgę. 🙂 Nigdy w życiu bym tak blisko nie podeszła do tego potwora, brrr!
    Ale że szerszenie lubią berberys? Tego nie wiedziałam.

    • Przyznam Ci się, że z lekkim drżeniem rąk do niego podchodziłem…ale coraz bardziej pociągają mnie te owady 😉
      Też się zdziwiłem, widząc go buszującego w berberysie 🙂

    • Sporo czasu ostatnio spędzasz nad stawami hodowlanymi, to masz duże szanse na sfotografowanie szerszenia, bo tam ich nie brakuje 🙂

  3. super! Ja parę dni temu sfotografowałem szerszenia… komórką. Ciągle nie mam szczęścia do sensownego zdjęcia tego przepięknego owada… Ale jest nadzieja, bo zaczęły latać koło mojego balkonu ;-D

Skomentuj

