W świecie śluzowców

Śluzowiec na pierwszych trzech zdjęciach, to prawdopodobnie paździorek ( Stemonitis sp.) Wszystkie znalazłem na jednym pieńku, obok siebie, więc podejrzewam, że to ten sam gatunek, w różnych fazach rozwoju.

Paździorek ( Stemonitis sp.)

Paździorek ( Stemonitis sp.)

Paździorek ( Stemonitis sp.)

Obok paździorka rosły sobie małe różowe kuleczki, podejrzewam rulika groniastego (Lycogala epidendrum)

Tu również podejrzany jest rulik 🙂

To było moje pierwsze podejście do tego tematu, i na pewno nie ostatnie, ale następnym razem zabiorę ze sobą statyw 😉

24 thoughts on “W świecie śluzowców

  1. Niesamowite są Twoje znaleziska. 🙂 Śluzowce to coś naprawdę wyjątkowego, więc nie miałabym nic przeciwko następnym takim Twoim odkryciom. 🙂 A statyw z pewnością się przyda. 😉

  2. Fajne znaleziska, pamiętam, że jesienią też mnie fascynowały śluzowce, zresztą nadal fascynują, tylko jak wyglądam owadów, to zapominam o czymkolwiek innym :/

  3. Gratuluje podejscia do tematu. Na pierwszym zdjeciu może być prawdopodobnie paździorecznik. Ja w tym roku śluzowce z tej grupy znalazłem tylko we wczesnej śluźni, nawet wczoraj. Dojrzałe zarodnie są zdecydowanie piękniejsze :).

  4. Ciekawią mnie te śluzowce, widziałem ostatnio jakieś takie białe kuleczki na pieńku i zastanawiałem się co to może być, ni to grzyby ni jakieś kokony- to musiały być właśnie śluzowce. Najbardziej mi się podoba 3 – taka babeczka 🙂

Skomentuj

