Porosty

Niestety nie znam się na porostach, wiec nie oznaczyłem, choć próbowałem…nie dorobiłem się jeszcze porządnego atlasu porostów, ale mam już coś na oku 😉

Zdjęcia z niedzieli. Większość z tych porostów rosła na modrzewiu.

Dzięki Piotrowi wiem już jakie porosty sfotografowałem 🙂

Pustułka pęcherzykowata (Hypogymnia physodes)

Mąklik otrębiasty (Pseudevernia furfuracea)

Mąkla tarniowa (Evernia prunastri)

Tarczownica bruzdkowana (Parmelia sulcata)

Pustułka pęcherzykowata (Hypogymnia physodes) Pustułka rurkowata (Hypogymnia tubulosa)

24 thoughts on “Porosty

  1. porosty bywają naprawdę fajne. Lubię te wyglądające jak stare, przerażające drzewa. Oczywiście żadnego nie kojarzę z nazwy 😉

  2. Bardzo fajne zdjecia! 1 zdjęcie to pustułka pęcherzykowata. 2- to mąklik otrębiasty(chroniony). 3 i 4- to mąkla tarniowa (chroniony). 5 -to tarczownica bruzdkowana . 6- to pustułka pęcherzykowata i pustułka rurkowata (chroniony)

  3. Świetne. I w zimowym lesie można znaleźć super obiekty do fotografowania. 🙂
    Najbardziej podobają mi się te gałęziste, pewnie dlatego, że sama takich nie widuję, bo za delikatne są jak na miejscowe warunki.

Skomentuj

