Sesja z parą łabędzi

W niedzielę natknąłem się na parę łabędzi niemych, która wybrała już terytorium lęgowe. Samiec cały czas pokazywał mi, że nie jestem mile widziany na jego terytorium. Podniesione skrzydła i wyciągnięta szyja do tyłu ma odstraszać intruzów, ale gdy to nie wystarczy, lub gdy intruz przekroczy pewną granicę, samiec nie zawaha się zaatakować. Łabędzie to ciężkie i silne ptaki i lepiej w tym gorącym okresie ich nie niepokoić, bo atak łabędzia może zakończyć się siniakami na nogach 😉 Ja siniaków uniknąłem, ponieważ wiedziałem na ile mogę sobie pozwolić, ale nie każdy potrafi odczytać znaki jaki przekazują nam dzikie zwierzęta. Pamiętajcie, że łabędź wiosną, to już nie ten sam ptak który zimą jadł nam z ręki 😉

Łabędź niemy (Cygnus olor)

Łabędź niemy (Cygnus olor)

Łabędź niemy (Cygnus olor)

Łabędź niemy (Cygnus olor)

Łabędź niemy (Cygnus olor)

Łabędź niemy (Cygnus olor)

Łabędź niemy (Cygnus olor)

Łabędź niemy (Cygnus olor)

26 thoughts on “Sesja z parą łabędzi

  1. Świetne te fotki 😉 Kiedyś miałem wątpliwa przyjemnośc być gonionym przez łabędzia. Było to w chorzowskicm zoo. Łabędzica miała młode na wysepce stawu, a ja tylko przechodziłem brzegiem i sie na mnie rzucil 😉

  2. A mogę wiedziec gdzie jest to miejsce? Z chęcią się wybiorę…wiem,że nad stawem miłoszyckim można spotkac łabędzie. Pewnie w tym roku też tam wrócą.

  3. Widać, że ostry z niego gość. I jak łypie!
    Zdjęcia przepiękne, wszystkie. A najbardziej podoba mi się drugie. 🙂
    Ech… i pomysleć, że nie mam jeszcze łabędzia w dorobku. 😉

  4. Pięknie pozują.
    A z wkurzonym panem łabędziem to nie ma żartów; słyszałam o przypadku pewnego jegomościa, któremu łabądź porachował kostki za zbyt bliskie podeście do gniazda 😉

Skomentuj

