Kosarz

Starałem się bardzo trafić z ostrością na jego oczach, ale jak widać, nie udało mi się 🙂

Kosarz

Kosarze, a żyje ich w Polsce ok.30 gatunków, podobnie jak pająki należą do gromady pajęczaków (arachnida) ale w tej gromadzie tworzą odrębny rząd, rząd kosarzy (opiliones), nie są więc pająkami za które większość ludzi je uważa. Od pająków różnią się tym, że nie posiadają gruczołów jadowych i przędnych, ich ciało jest jednolite bez podziału na odwłok i głowotułów, no i mają tylko jedną parę oczu, a pająki 3, 4 pary. Drogie Panie, nie musicie więc obawiać się kosarzy, bo to nie pająki, jedynie pajęczaki 😉

15 thoughts on “Kosarz

  1. Z boku trafić łatwiej. 😉 Ale i tak zdjęcie jest malownicze, a sam kosarz fajny, u mnie nie ma (chyba) tak ubarwionych.
    Ja jestem panią wyjątkową, bo i kosarzy się nie boję, i pająków też. 😉

    • Z boku powiadasz? Spróbuję przy najbliższej okazji, a okazji nie brakuje, bo na działce mam ich sporo 😉 Ten konkretny usadowił się na ( nie zgadłabyś ) pączku rudbekii, fajne światełko było, dlatego zrobiłem zdjęcie.
      To, że Ty jesteś Panią wyjątkową, wiem od dawna 😉

      • Nawet przez dłuższą chwilę zastanawiałam się co to – i nigdy w życiu nie zgadłabym rudbekii. 😉
        Jak to miło być wyjątkową także w opinii innych. 😉

Skomentuj

